בואי לגלות את סוד הקסם של חומצה היאלורונית ולבחור אותה נכון.

בואי לגלות את סוד הקסם של חומצה היאלורונית ולבחור אותה נכון.

 

האם חומצה היאלרונית היא סתם עוד buzzz word או שהיא חשובה באמת?

חומצה היאלורונית. צמד מילים שבטח שמעת לא מעט לאחרונה. 

מה זה בכלל? זה טוב זה רע? זה נחוץ? ואם כן, איך בכלל משתמשים בה נכון כדי שתהיה אפקטיבית.

אז בואי נעשה קצת סדר:

חומצה היאלורונית (HA) קיימת בגוף שלנו באופן טבעי. היא מעין ג'ל סמיךשרובו נמצא בעור שלנו. כמות רבה נמצאת גם בחלל המפרקים, וריכוז גבוה גם בעיניים. 

כחלק מתהליכי ההתבגרות של הגוף, ייצור החומצה ההיאלורונית מדלדל ופוחת, מה שגורם לעור להתקמט, להיות דק יותר ומחוספס ולאבד מהלחות שלו.

כך שחומצה היאלורונית, היא ממש לא טרנד חולף, אלא מצרך חשוב בעולם האנטיאיג'ינג ובשימור העור שלנו, צעיר חלק וקורן.

 

החומצה ההיאלרונית פועלת באופן ייחודי. מדובר במולקולה גדולה אשר סופחת מים עד פי 1000מגודלה, כך שבניגוד לרכיבים אחרים היא לא חודרת לעור, תפקידה הוא לספוח מים ובכך לשמור על הלחות של עור הפנים שלנו.

לחומצה היאלורונית יתרונות רבים:

  • מעלה את רמת הלחות ומונעת את התייבשות העור
  • משפרת את מראה העור וקמטוטים קיימים.
  • תורמת לגמישות והצערת העור
  • נוגדת חמצון 
  • יוצרת שכבת הגנה על העור ומזרזת חידוש רקמות
    לצפייה במוצר

    כדי להעניק לעור המתבגר עוד מהחומצה היאלרונית הפוחתת באופן טבעי, אנחנו מחפשים אחר מקורות חיצוניים. אחת האופציות הקלות ליישום , היא להשתמש בקרמים המכילים חומצה היאלרונית , מריחת קרם הכולל HA הוכח כיעיל ואפקטיבי ביותר.

    אבל, גם כאן את צריכה לשים לב לכמה דברים חשובים כדי לוודא שבחרת את התכשיר הנכון שבאמת יעשה את העבודה שלו.

    1. שימי לב כי משרד הבריאות מאשר ריכוז של 1%-2% של החומצה היאלרונית , לכן אם מישהו מציין שהוא שם יותר, או שהוא לא אומר אמת, או שהוא עובר על השימוש המותר. ובכל מקרה הריכוז הזה מספיק כדי שהחומצה תעשה את העבודה של
    2. בין אם את משתמשת בג'ל חומצה היאלרונית ובין אם בקרם לחות המכיל חומצה היאלרונית. שימי לב אילו עוד חומרים יש בתכשיר.

    לא ממש יעזור לך אם מצד אחד תתני לעור שלך HA אבל מצד שני "תעניקי" לו גם מתנה של חומריםמשמרים ו/או כימיקלים מזיקים אחרים.

    כולם כבר מכירים את המילים SLS ופראבנים ויודעים שכדאי להישמר מהם. אבל קיימים בשוק לא מעט חומרים משמרים אחרים שצריך להיזהר מהם לא פחות.

    אחד מהם לדוגמא הוא הפנוקסיאתנולחומר משמר שכבר הוגבל לשימוש בחלק מהמדינות בעולם. מדובר בחומר שעלול לגרום לגירויים בעור כמו אקזמות, אלרגיה, פריחות ואטופיק דרמטיטיס.הוא יכול לפגוע במערכת העצבים אצל תינוקות, והוא אסור לשימוש במוצרים לשפתיים או סביב הפה.

    הרעל הזה עדיין נמצא בחלק מתכשירי הקוסמטיקה בכלל ובאלו המכילים חומצה היאלרונית בפרט- היזהרו והישמרו.

    1. החומצה היאלרונית יעילה באותו האופן בין אם היא מגיעה כתכשיר בפני עצמו ובין אם היא משולבת בקרם לחות. (זוכרות את סעיף 1? בכל מקרה היא תהיה בריכוז של עד 1%) לכן, אין סיבה אמיתית לבזבז זמן וכסף על שני מוצרים שונים. יותר פשוט וחסכוני לרכוש קרם לחות המכיל חומצה היאלרונית , ובכך לתת לעור שלנו גם את החומצה ההיאלרונית תוך כדי שימוש "רגיל" בקרם הלחות.
    1. שימי לב למקור ממנו מגיעה החומצה היאלרונית . בעבר ואולי גם עדיין בסין הפיקו אותה ממקור מן החי (כרבולת של תרנגולת או כרישים) או פרמנטציה בקטריאלית במעבדות. אם את טבעונית או דוגלת באורח חיים ללא אכזריות, וגם אם לא, מומלץ לוודא שהחומצה ההיאלרונית מופקת ממקור טבעי, וגם בהקשר הזה יש שוני באיכות בין המקורות השונים.

    בקטרינה טיפוח אורגני קרם לחות המכיל חומצה הילארונית HA מופק ממקור טבעי ואורגני של חיטה וסלק הכי טהור בשוק, באיכות הגבוהה ביותר וכמובן שכמו שאר המוצרים שלנו הוא עומד בתקן המחמיר של COSMOS ORGANIC כך שהקרם לחות אנטיאייג'ינג שלנו לא רק טבעי אלא אורגני!


    בנוסף קרם הלחות שלנו מכיל קומפלקס ייחודי של תמציות צמחים ושמנים אורגניים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים, המשקמים את העור ותורמים למראה עור בריא וצעיר.

    לבחירתך קרם לחות לעור יבש-רגיל או קרם לחות מותאם לעור מעורב- שמן

    עכשיו ב- 143 ש"ח בלבד (במקום 169 ש"ח)

    לצפייה במוצר